aan het na genieten - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van brechtje derksen - WaarBenJij.nu aan het na genieten - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van brechtje derksen - WaarBenJij.nu

aan het na genieten

Door: brechtjederksen2

Blijf op de hoogte en volg brechtje

22 Februari 2012 | Aruba, Oranjestad

Het is vandaag de 22ste. Ik ben de dagen een beetje kwijt. Op een gegeven moment lijken alle dagen het zelfde.
Ik dacht dat ik gister een heel reis verslag gemaakt had incl. foto’s maar ik zag dat deze niet geplaatste is.
Gister ochtend begon rustig, eerst lekker naar het strand, kopje koffie en toen belde Noor of ik mee ging op een bood trip, de miduchi.
\dit is een oud zijnschip wat 2 keer per dag een trip maakt. heerlijk gesnorkeld en gevaren.
Noor heeft nog op dat schip gewerkt dus ik ben er wel vaker op geweest.
Met een klein bootje naar het schop toe, daar krijg je wat uitleg over de trip. En daar gingen we.
Eerst langs een gebroken schip langs de kustlijn van Aruba.
Het schip is van de Duitsers geweest, die wilde niet dat het in handen kwam van de Arubanen dus heeft de kaptein het schip laten zinken.
Het is heel erg mooi om er boven te snorkelen omdat het water erg helder is en er veel soorten vissen rond om de bood zwemmen.
Toen een stukje verder meer naar de kust lijn, erg mooi maar daar ben ik al veel vaker geweest.
Op de terug vaart een heerlijk broodje gegeten.
Ik had geluk met mijn ticket, ik wilder er eerst een kopen bij de strand tent maar daar kosten ze 40 dollar, bij het loket op de pier vroeg de mevrouw of ik een lokale was of een toerist, ik heb geantwoord dat mijn zusje hier woont, met een frons keek de vrouw me aan ach zei ze dan mag je wel mee als lokale, dat is dan 23 dollar. Als echte Nederlander voelde ik me natuurlijk trots dat het gelukt was en heb bij het aan meren een goede tip gegeven voor de jongens op de bood.
Vandaag ben ik naar het strand geweest met andrik en zijn dochter mee op de bood. Tijd om te snorkelen was er niet wat er waren de helle dag mensen die mee wilde op de band achter de bood.
Een stel dikke Amerikaanse vrouwen die veel schreeuwde en vloekte, net magere speenvarkens, een stel met 3 kinderen waarvan het zoontje zijn voet stoten en meteen jammerde dat het gebroken was, wat een aansteller zeg, 2 mannen die de grootste lol hadden en er enorm van genoten, een groet opgeschoten jongens die heel stoer deden maar er constant van af vielen. En dan 5 mensen oma vader en moeder en 2 dochters, de oma stak de duim omlaag als teken dat het rustiger moest maar de dochter stak elke keer de duim omhoog dat het harder moest.
Al met al een hele belevenis heerlijk om het zo te zien.

straks nog een blokje om

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Aruba, Oranjestad

aruba2012

Recente Reisverslagen:

24 Februari 2012

aruba ontwaakt

23 Februari 2012

een nieuwe dag

22 Februari 2012

aan het na genieten

17 Februari 2012

auto papieren geregeld

15 Februari 2012

even lekker in de schaduw
brechtje

Actief sinds 04 Feb. 2012
Verslag gelezen: 354
Totaal aantal bezoekers 14414

Voorgaande reizen:

08 Februari 2012 - 06 Maart 2012

aruba2012

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: